Bijna...

14 november 2016 - Nsoatre, Ghana

Nog een paar nachtjes, dan vertrek ik weer naar Nederland.

Na 12 weken in Ghana te hebben gezeten is het einde in zicht.
Het juiste woord voor dit avontuur heb ik nog niet gevonden. Ik heb zo ontzettend veel gezien, gehoord, gevoeld, geproefd en genoten!

Qua stage is het tegengevallen maar alleen daarvoor kwam ik natuurlijk niet. Al het andere heeft de tegenvallende stageplek doen vergeten : de mensen, cultuur, omgeving, natuur, klimaat, álles!

Van 't weekend heb ik met Solo gepraat over de gehandicapten opvang. Waarschijnlijk is het over 2 à 3 jaar veel uitgebreider. Eigenlijk ben ik dus te vroeg gekomen.. Als de mogelijkheid er is zou ik graag over een paar jaar terug gaan, even koekeloeren hoe het dan is.
Eerst geld verdienen en dan weer een reis naar Ghana, ik hoop het!

Woensdagochtend vertrek ik uit Nsoatre richting Accra, om 's avonds te vliegen. Donderdagmiddag land ik weer op Nederlandse bodem.

Ik hoop dat jullie mijn verhalen en foto's leuk vonden! Ik vond het in ieder geval erg leuk om te zien hoeveel mensen mij gevolgd hebben :)

De groetjes uit een warm Ghana!

1. Margreet:
    Ha Femke!
    Nou...time flies toch wel he? Herkenbaar wat je schrijft, bij stage en vrijwilligerswerk moet je vaak zelf wel een beetje zoeken hoe je het vorm gaat geven...lastig. Maar wel een hele mooie Afrika-ervaring, die je je leven lang met je mee neemt. En wie weet....nog eens terug:) Goeie reis naar huis en veel sterkte met afscheid nemen!
  2. Fransien:
    Hoi Femke,
    Ik heb zeker van je verhalen genoten.Fijn dat het je een goed gevoel geeft.Hier kun je met trots op terug kijken.Goeie reis terug.
  3. Mechteld:
    Hai!
    Ik vond het leuk om je op deze manier te volgen!. Goede reis naar huis! En kom even koffie drinken op de groep!
  4. Petra:
    14 november 2016
    Hoi Femke, ik heb je verslagen met plezier gelezen. Goede reis naar huis.
  5. Marjolein:
    14 november 2016
    Ook wij hebben genoten van je verhalen.
    Kom ze maar gauw in het echt vertellen met een hapje en een drankje tot gauw lieve schat
  6. Annemarie:
    14 november 2016
    tot heel snel .. Heb ook zeer zeker van verhalen genoten..
    Denk toch echt dat je schrijfster moet worden..
  7. Jannie Vonk:
    15 november 2016
    Zeer zeker genoten van je verhalen. Nooit geweest, maar kon zo gezegd een beetje mee proeven. Veilige terugreis..
  8. Gwen & Skye:
    20 november 2016
    Hoi Femke het was leuk je te ontmoeten ook al waren de omstandigheden niet fijn maar ach we proberen het gewoon te claimen. Ik ga je blog op mijn gemak lezen en wie weet kan je ons in de toekomst helpen met de school.

Liefs Gwen & Skye

Ps Skye vraagt steeds waar is mijn vriendje nu