Op bezoek bij de kliniek

30 augustus 2016 - Nsoatre, Ghana

Vanochtend om 09:00 zijn we naar de kliniek gegaan in Dumasua. Juliet heeft ons hier mee naar toe genomen. Maar voordat we daar heen gingen, mochten we eerst in haar huisje kijken. Ik vond het indrukwekkend! Met zo weinig ruimte en spullen tóch tevreden zijn.. Mensen in Nederland kunnen er veel van leren.

Bij de kliniek aangekomen zagen we 2 gebouwen staan. Eerst gingen we naar het laboratorium, lijkt op een keukentje in Nederland. In datzelfde gebouw was er een ziekenzaal, 1 voor de mannen en 1 voor de vrouwen.

Het andere gebouw was voor de zwangere vrouwen en kinderen. In een deuropening worden de kinderen gewogen. Elke maand moeten zij gewogen worden, totdat ze 5 jaar oud zijn.

Er was ook een plekje in diezelfde ruimte waar zwangere vrouwen hun bloeddruk konden laten opmeten, dit word allemaal bijgehouden in boekjes.

Als laatste is er ook nog een ruimte waar de vrouwen kunnen bevallen, maar dan lig je met 8 andere vrouwen.. Buiten zijn er toiletten en douches zodat ze zich kunnen opfrissen.

Check mijn foto's ! :)

1. Mechteld:
    30 augustus 2016
    Leuke foto's ! Het ziet er wel schoon uit bij de kliniek! Begint het al een beetje te wennen?
  2. Ineke:
    30 augustus 2016
    Wat een leuk dat Juliet jullie heeft meegenomen, en dat jullie in haar huis zijn wezen kijken!!
    Ziet er goed uit in de kliniek,schoon en netjes.
    Leuke foto's !!
    Ik kijk er naar uit om het met m'n eigen ogen te mogen zien!!
  3. Margreet:
    31 augustus 2016
    Hoi Femke, wat herkenbaar allemaal, zeker ook je start, je plekkie een beetje vinden, maar wat goed dat jullie van alles ondernemen en zo Afrika stukje bij beetje leren kennen. Ja dat he....mensen hebben bijna niks maar zijn tevreden en gelukkig, beschamend voor ons! Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen, we leven mee:) liefs!
  4. Femke Bogaard:
    3 september 2016
    Ha Mechteld!

Inmiddels begint het al te wennen ja! Leuk om van alles mee te maken.
  5. An:
    4 september 2016