EINDELIJK!!

13 oktober 2016 - Nsoatre, Ghana

Hèhè! Na 2,5 week alleen te hebben gezeten heb ik eindelijk (Nederlands) gezelschap.

Het was niet altijd even makkelijk hoor, dat alleen zijn. Vooral de laatste paar dagen had ik zoiets van : Hmm, waarom zit ik hier ook alweer?

Mijn dagen hier zijn namelijk erg eentonig. Op de Day Care wordt elke dag hetzelfde gedaan. Dit is het programma ;

-       Rond 07:30 worden de kids op het terrein gebracht, dan spelen ze buiten

-       Om 08:30 is het ontbijt in Oma’s Dining Hall. Nog geen kwartier later staat iedereen weer buiten.

-       Na het ontbijt gaan de kinderen naar hun klasjes en krijgen ze ‘les’. In het Engels wordt er ; gebeden, verhaaltjes voorgelezen, alfabet opgezegd, tot 10 geteld, liedjes gezongen en alles word door de kids herhaald.

-       Om 11:00 is het pauze, dan gaan de kinderen naar buiten

-       12:00 lunch, weer in de Dining Hall

-       Na de lunch wordt er geslapen / uitgerust totdat de kinderen worden opgehaald om naar huis te gaan. Van 13:30-15:00 kunnen ze naar huis

Dit programma is bij de klasjes, maar ook bij de kleinere kinderen zo. Dus in principe is er voor mij geen afwisseling.

De afgelopen 2,5 week ben ik aanwezig geweest bij de kleintjes & heb ik mijn aandacht vooral aan Blessing gegeven. Dit lijkt ze erg te waarderen en de zindelijkheidstraining verliep aardig goed. Blessing had nog maar weinig ongelukjes en kwam soms uit zichzelf met de wc rol naar me toegelopen! Dat was voor mij toch weer een reden om trots te zijn!!

Maar elke dag zo hetzelfde begon me toch aardig te vervelen moet ik eerlijk zeggen. Natuurlijk is het hartstikke gaaf dat ik hier ben maar geloof me, het is best moeilijk om zonder plannen en doelen de gehandicapte kids te begeleiden. Zeker aangezien we in Nederland niet anders gewend zijn. De gehandicapte kids zitten ook nog eens met de ‘normale’ kinderen in dezelfde ruimte, dus een aangepaste begeleiding is er sowieso al niet.

Stiekem ben ik dan ook best wel blij dat m’n ouders er nu zijn. Misschien dat zij met verfrissende ideeën komen! En daarnaast heb ik even 2 weken iets anders om te doen. Daarna kan ik weer met alle energie en 100% de laatste weken doorkomen!

Voor de duidelijkheid ;

Ik heb het naar me zin, dat wel. Maar makkelijk is het niet en om jezelf er altijd bovenop te praten is lastig, hoe positief ik ook ingesteld ben.

De Day Care is totaal anders dan ik had  verwacht. Het is wel leuk, maar ik ben ook weer blij dat ik nu even 2 weken daar niet hoef te zijn. Dan zijn straks die 5 weken nog wel uit te houden..

En gelukkig heb ik het team nog ; Seth, Mercy, Juliet, Naomi en Solo. Zij zijn ontzettend lief en proberen het zo leuk mogelijk voor me te maken. Na een tegenvallende dag weten zij het altijd weer wat op te vrolijken.

Maar goed, voordat ik weer op de Day Care ben..

Eerst vakantie !

1. Mechteld:
    13 oktober 2016
    Fijn dat je ouders er zijn. Het is jammer dat je klasgenoot weg is want je hebt nu weinig aanspraak en dat is toch belangrijk om de boel te relativeren . Kun je nu wel aan je doelen voor school werken? Of is dat niet te doen? Dat zou wel jammer zijn. Nu eerst even vakantie , doe de groetjes aan je ouders . En straks succes met de laatste weken! Zet hem op!
  2. Petra:
    13 oktober 2016
    Veel plezier met je ouders. Even lekker samen leuke dingen doen.
  3. Esther:
    13 oktober 2016
    Respect hoor dat je zo doorzet Femke...Geniet er van dat je ouders er zijn ❤
    ❤❤