Traditioneel Weekend

29 augustus 2016 - Nsoatre, Ghana

Dit eerste weekend was erg leuk om mee te maken!

Zaterdag hoorden Kaylee en ik veel muziek en gezang. Een paar uur later was dit nog steeds bezig dus we besloten om eens te gaan kijken. Bleek er een begrafenis te zijn.. Een groot verschil hoe ze er hier mee om gaan en in Nederland. Hier wordt het leven van de overleden persoon gevierd door middel van zang, dans en muziek. Erg leuk om te zien hoe dat eraan toe ging. De dienst duurde van 09:00 - 18:00. Om 12:00 werd het lichaam begraven en daarna gingen de mensen weer terug naar de kerk.

Zondag zijn we naar een kerkje geweest in een klein dorp. Hier mochten we onszelf voorstellen en werden we hartelijk ontvangen door de lokale bevolking. De dienst was erg gezellig! Veel zingen en dansen. Na de dienst wilden zelfs veel mensen met ons op de foto, eventjes voelden wij ons beroemd haha.

Kay en ik hebben wat bedacht om deze 2 weken door te brengen, aangezien we dan pas écht met onze stage kunnen beginnen. In ons gastenverblijf hebben we 14 negatieve en 14 positieve blaadjes opgehangen. Elke avond 1 negatieve openvouwen en elke ochtend 1 positieve, zodat we de dag met een boost kunnen beginnen!

Nou, op deze manier is het een stuk minder vervelend kan ik je zeggen..

1. Jannie Vonk:
    29 augustus 2016