Naam:
139
Video’s:

Over mij

Hoi!

Vanuit school heb ik de mogelijkheid gekregen om stage te gaan lopen in het buitenland. In leerjaar 1 ben ik al begonnen met het zoeken en informeren. En dan eindelijk, in leerjaar 3 is het zover!

Al gauw kwam Afrika in me op. Waarom? Omdat ik erg benieuwd ben naar de ontwikkelingen / gewoonten / cultuur in een heel ander land.

Over één week vertrek ik al.. Het is spannend, maar ook een hele uitdaging. Gelukkig is er goed contact geweest waardoor het onbekende grotendeels is weggenomen.

Nog 8 nachtjes slapen..

Over mijn reis

Spannend!!

Op 23 augustus begint mijn reis. Dan vlieg ik naar Ghana om daar 15 weken stage te lopen.

Ik ga naar een plaatsje, Nsoatre genoemd. Stichting Kinderhulp Ghana zet zich hier in voor kansarme kinderen.
Op het terrein bevindt mijn verblijf, een kindertehuis en een dagopvang voor gehandicapte kinderen.
Elke dag is weer een andere, en dan mag ik zelf kiezen wat ik wil gaan doen. Mijn plan is nu om mij vooral met de gehandicaptenopvang bezig te houden.

Dit is de site, zo kunnen jullie een impressie krijgen van de organisatie ;

Alle voorbereidingen zijn zo goed als klaar. Het is nu nog een feit van koffers inpakken en gaan..

Ik heb er zin in!

Bezochte landen

Ik heb 11 landen (5%) bezocht:

België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Luxemburg, Nederland, Portugal, Zwitserland.